קרנות מימון לעידוד עסקים קטנים בערבות מדינה ☝️ הכי מקצוענים סל יועצים

קרנות מימון שמעודדות פיתוח של עסק קטן או פתיחת עסק חדש מהוות בסיס חשוב ביותר לצמיחת המשק בישראל ובעולם, ליצירה של מקומות תעסוקה ולהגברת הייצור ולכן אין זה פלא שמדינות רבות בכל רחבי העולם המערבי מקדמות מדיניות עידוד עסקים קטנים. מדיניות המעודדת עסקים קטנים יכולה לכלול בין היתר מתן עדיפות לקבלת הלוואות בערבות מדינה.

יעקב אלון | סל יועצים

מי זכאי, ומי לא זכאי לקבל הלוואה בערבות מדינה?

המדינה גם מעודדת עסקים קטנים במכרזים ממשלתיים, או במתן הוראות מיוחדות למתן אשראי, מתן מענקים מיוחדים לעסקים קטנים, ליווי וסיוע מסובסד של עסקים קטנים ועוד.

עידוד עסקים קטנים לקבלת הלוואות לעסקים במדינת ישראל

מדינת ישראל היא הגוף המוביל בעידוד עסקים על ידי מתן הלוואות בערבות מדינה לעסקים במגוון מסלולים שלכל אחד מהם הוגדרה מטרה שלשמה ניתן לקבל הלוואות לעסק, המטרות הן פיתוח והגדלת העסק, מימון הון חוזר, הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש, כאשר יש בכל תקופה יש אפשרויות שמשתנות עם הזמן לטובת קבלת הלוואות לעסק, כמובן שהן טובות פחות והאפשרויות שלהן פחות טובות בתנאים, אבל הכול תלוי בגוף המממן ביכולות שלו לתת הלוואות ומה רמת הסיכון שאותו הגוף מוכן לקחת, אפשרות נוספת בולטת לטובה בזמן האחרון היא הקרן החברתית שהופכת להיות בנק חדש בישראל והיא קרן עוגן הלוואות לעסקים, בחישוב כללי אי אפשר לומר שקרן עוגן לעסקים הגיעה לרמה של הלוואות בערבות מדינה, אבל ניתן בהחלט לציין שהיא מתקרבת בצעדי ענק, זהו גוף לומד ומשתפר והפתרונות שלו יפים וטובים לבעלי עסקים חדשים או קיימים.

הבחירה של בעל עסק בישראל במנגנון הלוואות בערבות מדינה

חשוב לציין, שהבחירה הנכונה של בעל עסק בישראל היא תמיד הלוואות בערבות מדינה, מסיבות רבות וטובות ונכונות:  קודם כל זהו פתרון שנועד לפתור את  הבעיה שהבנקים בישראל אינם מוכנים ליטול סיכונים עם עסקים שהם בנתיבי צמיחה, או להשתתף בסיכון של פתיחת עסק חדש, וזו כבר סיבה מצוינת לפנות לערוץ זה, סיבות נוספות שניתן לציין היא הריבית של הלוואות בערבות מדינה שהיא הכי טובה שניתן לקבל במסגרת זו של פנייה לקבלת הלוואות בנקאיות עם בטחונות של המדינה, ניתן לציין גם את היחס של הלוואות בערבות מדינה לחריגות של בעלי עסק בחשבונות הבנק, זו נקודה חשובה, משום שאותם בעלי עסק שכבר התקדמו עם הפעילות העסקית, ונוצר להם חוסר בחשבונות הבנק כתוצאה מתכנון לא נכון, נמצאים בחריגות, כאן המערכת של הלוואות בערבות מדינה מקילה עליהם. נקודה חשובה נוספת היא לוחות הזמנים הקצובים שאומנם אורכים כחודש, שזהו זמן ארוך לבעל העסק, אבל זהו זמן שבו בעל העסק יוכל לתכנן את צעדיו, ולהתארגן לקראת התנופה של העסק שלו, יש לציין שבעל עסק שרוצה להרחיב אותו יכול לבקש הלוואות בערבות מדינה במספר מטרות אפשריות כגון: מימון הפרויקטים שלו, או תכניות השקעה בציוד או שיפוץ לעסק הפעיל, כמובן שמדינת ישראל מעודדת גם פתיחת עסק חדש וישנו מסלול ייעודי לנושא זה.

עידוד עסקים קטנים במדינות זרות

חשוב לציין שבתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, גם בישראל החלה להתבסס ההבנה כי חשוב לעודד עסקים קטנים בשל חשיבותם הגדולה ותרומתם לכלכלה הישראלית ועדות לכך ניתן למצוא בהקמתה של הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, שהוקמה לפי החלטת הממשלה שהתקבלה בשנת 1993.

הרשות הוקמה כגוף שתפקידו לגבש מדיניות לעידוד של יזמות ועסקים ולרכז את כל הפעילות בנושא, תוך תיאום הפעילות של הגופים השונים המעורבים בתחום. למעשה מדובר בעמותה שחברים בה גופים ציבוריים, ארגונים כלכליים ונציגים של משרדי ממשלה שונים.

כמו כן בתקופה זו ארגון הג’וינט או ארגונים אחרים כגון הסוכנות היהודית בשיתוף עם הרשויות המקומיות החלו להקים מרכזים לטיפוח יזמות, ובשנת 1992 החלו לפעול קרן ההלוואות הממשלתית לעסקים קטנים ובינוניים ותכנית החונכות העסקית. למרות כל זה, עדיין מרגישים בעלי העסקים הקטנים שאינם מקבלים את העידוד הדרוש להם ולפיכך לאחרונה הועלתה דרישה למנות שר או סגן שר שירכז את הטיפול בעסקים קטנים ובינוניים.

בריטניה –

בנושא של עידוד עסקים קטנים, יש לנו הרבה מה ללמוד מבריטניה, ארצות הברית, צרפת ומדינות רבות נוספות. הנה על קצה המזלג מספר דוגמאות טובות למדינות המנהיגות מדיניות מבורכת של עידוד עסקים קטנים כבר שנים רבות: השרה הבריטית לעסקים קטנים, תעשייה ויזמות אחראית לצמיחה הכלכלית, לתחרות, לבנקאות לעסקים, לשיפור הרגולציה, למתן פתרונות אשראי לעסקים קטנים ולמתן הדרכה וייעוץ לעסקים קטנים שהתוצאה שלהם היא הלוואות לעסק. כמו כן השרה הבריטית הקימה לאחרונה את הנציבות לעסקים קטנים שתפקידה לספק פתרונות לסוגיות הכאובות של איחור בתשלום לעסקים הקטנים. יוזמה מבורכת בהחלט.

ארצות הברית –

בארצות הברית ניתן למצוא את הסוכנות לעסקים קטנים (SBA, ראשי התיבות של Small Business Administration). המנהל של הסוכנות לעסקים קטנים בארצות הברית הוא חבר קבינט. הסוכנות הוקמה אי שם בשנת 1953 ומאז שהוקמה סיפקה מיליוני הלוואות וערבויות לעסקים קטנים. בין היתר הסוכנות דאגה לפרויקטים הבאים: סיוע פדראלי בכתיבת חוזים, סיוע מיוחד לחיילים משוחררים, בני מיעוטים ונשים המעוניינים לפתוח עסקים קטנים, סיוע בניהול השוטף של העסק, ייעוץ בענייני סחר בינלאומי ועוד.

אילוסטרציה של תכנית עסקית לעידוד עסקים קטנים

אוסטרליה –

בשנת 1988 החליטה ממשלת אוסטרליה להקצות שר מיוחד לעסקים קטנים על מנת לפעול לשיפור התחרותיות וחיזוק כוח השוק של העסקים הקטנים. זאת כמובן תוך כדי מתן אפשרויות מגוונות למימון פשוט מטעם הממשלה באמצעות הפחתת מסים עבור עסקים קטנים וחיזוק ההגנה החוזית של עסקים קטנים.

ניו זילנד –

גם בניו זילנד ניתן למצוא שר לעסקים קטנים המחזיק בתיק עסקים קטנים, אזרחים ותיקים וסטטיסטיקה. הודות לפעילותו של השר, התחייבה הממשלה בשנה שעברה להוציא לפועל תכנית תמיכה בת חמש וחצי שנים שתפקידה לסייע לעסקים קטנים להתפתח, באמצעות הקמה של 15 מרכזי ידע ופיתוח עסקי המתמחים במחקר ופיתוח ספציפית עבור עסקים קטנים ובינוניים.

צרפת –

הישגי המשרד הממשלתי שבראשו עומדת השרה לחדשנות, כלכלה דיגיטלית ועסקים קטנים ובינוניים כוללים מענקים ממשלתיים מרשימים ופיתוח של פתרונות אשראי חדשים המיועדים לעסקים קטנים ובינוניים.

בלגיה –

מדיניות עידוד עסקים קטנים הולידה בבלגיה את משרד החקלאות ומעמד הביניים, העסקים הקטנים, הבינוניים והעצמאים. הודות לפעילות של משרד זה נהנים העסקים הקטנים מגישה נוחה ביותר לפנסיות, ביטוחי בריאות, קצבאות משפחה ועוד. בנוסף לכך, המשרד הוביל שינוי כולל במערך התשלומים של עצמאים לביטוח הלאומי וכן תרם רבות לחקיקה של חוקים חדשים שמטרתם להקל על בעלי עסקים קטנים לקבל אשראי בנקאי.

קרדיט: freepik

מאמרים נוספים

[contact-form]  

מימון נדלן

מימון נדל"ן מסחרי אם אתה יזם נדלן, זקוק למזומנים כדי להקים פרויקט נדלן, ידע יש, ניסיון יש, הפתרון מונח כאן לפניך עם יועץ מקצועי שעשה מימון פרויק נדלן גם לקטנים וגם לגדולים, עם הבנקים הגדולים, עם גופי המימון המובילים במשק, פתרון מהיר ומקצועי ונכון תוך פחות משבוע. גם אם סורבת בבנק ואתה מעוניין לקבל משכנתא למסורבי [...]

Leos Media & Interactive
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Call Now Button